Obisk Nizozemske
1. DAN - nedelja
Popoldne smo se zbrali na letališču Jožeta Pučnika, od koder smo
z letalom odpotovali na Nizozemsko, natančneje v Amsterdam –
mesto greha. Na tamkajšnjem letališču sta nas pričakala Saskia
in Arie. Hotela sta nas odpeljati do kombija, a smo se še prej
izgubili na ogromnem parkirišču na letališču. Ko smo končno
našli naš kombi smo se uro in pol vozili do našega cilja –
Gorinchema. Tam so nas razvozili po domovih, kjer so nas
pričakale družine. Spoznali smo se z vsemi člani vsake posamezne
družine. Eva je stanovala pri Kitty, Ana Marija pri Kimberly,
Tadej in Klavdija pa sta bila pri Sanne.
|
|
|
Topel sprejem (krav) |
2. DAN – ponedeljek
Drugi dan se je pričel že navsezgodaj zjutraj (ob deseti uri).
No, vsaj zdelo se nam je tako. Že takoj zjutraj smo se spoznali
s tipično nizozemsko kuhinjo. Izvedeli smo, da obstaja zelo
veliko vrst sira, ki ga pri nas v Sloveniji ne vidiš nikjer.
Prvič smo poskusili »mrvice« na kruhu in tipične nizozemske
vaflje. Po dolgem obedu smo se vsi siti odpravili v šolo. Zunaj
je padal dež, zato smo vsi pričakovali, da nas bodo starši
zapeljali do šole. Vedeli smo, da je na Nizozemskem glavno
prevozno sredstvo kolo. Seznanjeni smo bili tudi s tem, da se
nizozemski šolarji v šolo vozijo s kolesom. Toda čakalo nas je
veliko presenečenje. V šolo smo v dežju morali s kolesom. Seveda
je sledilo obilo pritoževanja in jeznih pogledov zaradi frizure
in oblačil. Ampak nizozemski dijaki so se samo elegantno usedli
na kolo in se kakor da ni nič odpeljali proti šoli. Naš strah,
da bomo morali zelo veliko kolesariti, se ni uresničil. Že prej
so nas vsi opozarjali, da je do šole zelo daleč in da bo zelo
naporna pot. Toda za nas pot ni bila prav nič naporna. Ker je za
Nizozemsko tipična ravnina, je za njih največji napor že majhen
most. Mi smo se brez sopihanja zapeljali čezenj, toda Nizozemci
so se kljub vsakodnevnim podvigom s težavo zapeljali čez most.
Za nas pa so bila zelo zanimiva njihova kolesa. So dražja od
naših in popravilo tam stane veliko več kot pri nas. Ko sem
prvič zagledala kolo, sem pomislila, da sem dobila kolo kakšne
pokojne pra-pra-prababice. Toda potem me je čakalo veliko
presenečenje, saj so prav vsi imeli takšna kolesa. Tudi ulice so
se nam zdele zelo zanimive. Hiše pa so zelo majhne. Največ je
bilo vrstnih hiš. Vse nas je zelo presenetilo to, da smo v drugo
nadstropje morali plezati po zelo strmih stopnicah.
|
|
Ko
smo prispeli s kolesi v šolo, nas je tam čakalo prijetno
presenečenje, Na vratih so obesili dobrodošli in po celi šoli so
bili napisi v slovenskem jeziku. Vsi dijaki so bili obveščeni,
da smo na njihovo šolo prišli štirje slovenski dijaki, saj so
bile na njihovi oglasni deski naše slike. Najprej so nas zelo
lepo sprejeli v šoli, nato pa smo si šolo tudi ogledali. Šola
nima gimnazijskega programa, pač pa se tam dijaki izobražujejo
za cvetličarje, vrtnarje, kmetijske tehnike, živilske tehnike,..
Po podrobnem ogledu šole pa smo se odpravili ogledat mesto
Gorinchem. |
3. DAN - Torek
Naš tretji dan na Nizozemskem se je začel z učnimi urami v šoli.
Ob 9.15 smo imeli učno uro Nemščine z nizozemskimi dijaki.
Pokazalo se je, da imamo v primerjavi z njimi boljše znanje
nemščine, čeprav tudi oni niso slabi. Nato smo 2 uri učitelje
nadomeščali mi. Dijakom smo predstavili našo Slovenijo, Kranj
ter našo gimnazijo. Predstavitve smo imeli pripravljene v Powerpointu in dijakom so se zdele zanimive, saj o Sloveniji ne vejo
veliko (nekateri sploh ne vedo kje Slovenija sploh je)
Po
napornih učnih urah, smo imeli malico nato pa smo obiskali
nizozemsko kmetijo. Kmetija De Groot je ena večjih kmetij v
okolišu. Kmetija je bila res ogromna, z veliko različnimi živalmi (krave, ovce,
koze, konji). Imajo več ločenih poslopji. Skozi shrambo za mleko smo odšli do
velikega prostora, kjer smo si ogledali moderen sistem molže krav.
Kmet nam je razložil potek molže, povedal je tudi, da s tem
prihranijo veliko časa, saj se mole veliko število krav na
enkrat. Delo z napravo je enostavno in potreben je le 1 človek.
Po ogledu naprave smo odšli v hlev, kjer imajo svoj prostor
krave. Videli smo posebne staje za teličke in pa velike staje za
odrasle živali, ki jih vsak dan molzejo. Nasproti hleva je stalo
poslopje s stajami za krave, ki so pravkar povrgle ali pa so
breja. So ločene od ostalih krav. Ob stavbi smo videli velike
kupe krme za krave in ostale živali. Velikost se z našimi ne
more primerjati. Končno smo zaključili z ogledom krav in se odpravili
v drugo poslopje, kjer smo videli ovce. Posebno navdušeni
smo bili nad mladimi ovčkami.
|
Po
ogledu ovčjih staj smo se spet vrnili h kravam. Tokrat k tistim,
ki jim usoda napoveduje prezgodnjo smrt Krav imajo veliko in vse
pač ne morejo dočakati naravne smrti, zato določene krave
označijo in jih namestijo v posebne staje s katerih jih pošljejo
v klavnice.
Nazadnje je sledil še ogled hleva s konji. Dolg, visok, dokaj
ozek prostor v primerjavi z ostalimi je imel na levi in desni
strani staje s konji. Videli smo tud žrebička. Ob
koncu ogleda nas je pričakal čaj in tipični nizozemski vaflji
ter piškoti. Od dolgega ogleda smo bili utrujeni in smo se čaja
zelo razveselili. S
kombijem smo se nato odpeljali nazaj v Gorinchem od koder smo
odšli po domovih in smo preživeli prosto popoldne pri družinah.
|
|
|
Tamala ovčka =), Grdi raček =) |
.
|
|
4. DAN- Sreda
Četrti dan smo sodelovali pri pouku gospodinjstva. Zjutraj smo
vsi zaspani prišli v šolo in se nismo nič kaj veselili kuhanja.
Sploh si nismo znali predstavljati kaj nas čaka. Ko smo vstopili
v učilnico se je naše razpoloženje v hipu spremenilo. Pričakal
nas je energični, zabavni učitelj kuhanja ob katere ne moreš
ostati resen. S svojo polomljeno angleščino nam je dal navodila
za kuhanje. Izvedeli smo, da bomo kuhali za kosilo za učitelje
in dijake, ki sodelujejo pri izmenjavi. Vprašal nas je kaj bi
radi kuhali. Dali smo nekaj predlogov, nato pa nam je dal denar
(»na roke«) in s kolesom smo se odpeljali v bližnjo trgovino
kjer smo kupili vse potrebne sestavine za kuhanje. Z nami sta
odšla 2 nizozemska dijaka. Od njiju smo izvedeli, da njihove
učne ure gospodinjstva vedno potekajo tako. Sami nakupujejo
sestavine za kuhanje in vedno dobijo denar v šoli.
Nato smo se
odpeljali nazaj v šolo, vrnili preostanek denarja in začeli kuhati. Oblečene
morajo imeti zaščitne obleke in kuharske kapice, ki se njim zdijo nekaj
popolnoma običajnega, mi pa smo se v njih počutili skrajno neumno. Navadno
učenci pripravljene hrane ne pojejo sami ampak jo imajo za malico oz. kosilo
učitelji. Včasih učitelji ne pojedo vseh kosil in ostanejo, v tem primeru po
objavi povejo, da je ostalo učiteljsko kosilo in dijak, ki se najhitreje javi,
dobi to kosilo in ga poje. Tokrat smo za spremembo kosilo jedli tudi dijaki in
moram reči, da smo dobro skuhali.
|
|
|
Konj jé sladkor (pa ga ni "marou" ) |
Po
kosilu smo odšli na ogled Woudrichem-a. Woudrichem je mestece,
do katerega se iz Gorinchema pride z ladjico. Ker smo morali na
ladjico nekaj časa čakati, smo se odločili, da se sprehodimo po
bližnjem parku. Bilo je zelo zabavno (glej sliko spodaj). Našli
smo veliko plezalno mrežo, kjer smo prebudili otroka v sebi in
vsi veselo plezali. Tudi učitelji niso bili nobena izjema. Vendar pa je vsega lepega enkrat konec in tudi plezanja je bilo.
Prišla je ladjica in nas odpeljala v Woudrichem. Čas med vožnjo
smo porabili za fotografiranje, poslušanje glasbe…
V
Woudrichenmu smo se sprehodili čez mesto in prišli do dela s
stanovanjskimi hišami. Odšli smo na dom k eni izmed profesorjev
na Wellantcollege, Annelies na čaj. Včasih je bila v tej hiši
policijska postaja, zato je bila še posebno zanimiva.
|
Po ogledu hiše
in čaju smo se odpravili naprej. Zopet peš smo odšli do tipičnega nizozemskega
mlina, kjer nas je že čakal mlinar. Tokrat si mlina nismo ogledali le od zunaj
ampak smo se podali v njegovo notranjost. Po strmih stopnicah smo se vzpenjali
vse višje v mlin in si ogledovali različne dele mlina. Višje ko smo se
vzpenjali, bolj zaprašeno in belo je bilo vse, da pajčevin sploh ne omenjam.
Izvedeli smo kako nastane moka in kaj sploh je delo mlinarja. Da pa ne se nebi
le ogledovali smo tudi sami občutili delček dela v mlinu. Z vrvjo smo iz enega
nadstropja v drugega vzdignili vrečo moke in ugotovili, da sploh ni tako lahko
kot zgleda.
Vsi prašni od
moke smo se nato ustavili še v majhni trgovinici v pritličju mlina. Za spomin
smo lahko kupili moko.
Iz mlina smo
nato odšli do ribiškega muzeja, kjer smo si ogledali kratek predstavitveni film
v nizozemščini ter stalno muzejsko zbirko. Izdelali smo pravo mornarsko vrv. Na
koncu ogleda smo bili že zelo utrujeni in končno smo se odpravili nazaj na
ladjo, ki nas je odpeljala v Gorinchem. Kar nam je popoldneva še ostalo smo ga
preživeli v mestnem jedru, nato pa smo odšli domov k družinam.
|
5.
DAN- Četrtek
Navsezgodaj zjutraj smo se
odpeljali s kolesom do šole. Tam nas je čakal minibus, s katerim smo
se odpeljali v glavno mesto Nizozemske – Amsterdam. Pot ni bila
preveč dolga. Izkoristili smo jo za spoznavanje drug drugega in za
učenje nizozemskih in slovenskih pesmi. Mi smo se naučili pesem
Shatje mag ik je foto, kar v nizozemščini zveni shhhhraććijee mah ik
jeu fooutoou. Mi pa smo naše nizozemske prijatelje naučili pesem
Gostilna je moj dom. Naučili smo se tudi nekaj nizozemskih izrazov,
ki pa jih raj ne bom omenjala. Ko smo prispeli v Amstersdam, nas je
presenetila velikost in mogočnost mesta. Sprehodili smo se po
glavnem trgu in po ulicah Amsterdama. Seveda nismo izpustili ulice
Red line district. Ker je bilo še zgodaj zjutraj, tam ni bilo veliko
ponudbe. Vsi prestrašeni smo zapustili ulico. Naskrivaj nam je
uspelo celo nekaj fotografij. Ulico proč od Red line districta pa je
bil samostan in velika katedrala.
|
|
|
..kmetija |
Po zanimivem čaju (Mici) in
po dolgem sprehodu pa smo odšli v muzej Madam Toussauds. Tam smo se slikali z Bushom
in z njegovimi kovčki, Bonom, Barackom Obamo, Beyonce, Marlin Monroe,
Pussycatdolls, ... Nato pa nas je čakalo
zaslužen počitek za naše oči (razen za Tadeja). Odšli smo nakupovat.
Našli smo veliko daril za naše starše, prijatelje, … Ko smo izpraznili
denarnice, smo se odpravili proti domu. Zopet smo prepevali
nizozemske pesmi in se učili nizozemsko izgovorjavo. Ko smo prišli
do Gorinchema, pa so nas nizozemski dijaki presenetili s kinom.
Skupaj smo preživeli preostanek dneva in izmučeni smo padli v
posteljo.
|
6.
DAN - Petek
Čakal nas je še zadnji dan na Nizozemskem. Vsi razočarani in
polni pričakovanj smo se prebudili in se odpravili v šolo. Tam
smo slovenski dijaki vodili ure. Eva in Ana Marija sta učence
učila slovenskih plesov, Tadej in Klavdija pa sta dvanajstletnim
otrokom pripovedovala o Sloveniji. Večina jih za Slovenijo še
nikoli ni slišala. Nekateri so mislili, da je Slovenija pri
Rusiji, nekateri so rekli da ja ob Grčiji. Slišali smo vse možne
odgovore, razen pravega ne. Pokazali smo jim filmček o Sloveniji
in vsi so bili mnenja, da je Slovenija eden najlepših krajev. Mi
Slovenci pa smo bili mnenja, da je Nizozemska eden najlepših
krajev. Dijaki so nam pokazali popularno nizozemsko glasbo, mi
pa smo jim zavrteli Jana Plestenjaka in Siddharto. Slovenska
glasba jim niti približno ni bila všeč. Prav tako so se jim
zdeli smešni slovenski folklorni plesi. Naučili smo jih plesati
»rašpljo«. Na začetku so bili vsi leseni in smo jih komaj
pripravili do premikanja, na koncu pa smo vsi veselo plesali po
učilnici in skoraj niso hoteli naprej k pouku. Za razliko od
naših dijakov oni ob zvonjenju niso planili iz učilnice ampak so
počakali, da smo zaključili svoj program, se poslovili in šele
nato odšli.
Po
vodenju dveh šolskih ur, pa smo predstavili nizozemsko Amazing
Box, ki so jo nizozemski prijatelji prinesli, ko so obiskali
Slovenijo. Seveda smo na vse odgovore odgovorili pravilno.
Njihova Amazing Box je obsegala:
Slovenci pa smo na Nizozemsko v okviru Amazing Box-a odnesli:
-
panjsko končnico, čipko, potico, lectovo
srce, sliko človeške ribice, kozolec (maketa) in belokranjsko pisanico.
Po
opravljenih formalnostih pa smo odšli na bowling. Med vodilnimi
sta bile Mici in prof. Mateja Žepič (največji goljufivki).
Problem je bil, da je bila proga postrani in da so vsi keglji
zato leteli postrani (razen Mici prof. Žepičevi, ki imata očitno
krivo roko in jima je vse letelo v pravo smer xD).
Nato smo odšli domov k družinam preživet preostanek zadnjega
dne. Pri Sanne smo si ogledali filmčke posnete v Sloveniji, nato
pa smo odšli pogledat, kakšne so zabave na Nizozemskem.
Ugotovili smo, da niso nič posebnega in da se ne razlikujejo
preveč od slovenskih. Starostna omejitev se pojavlja tudi pri
njih in večina diskov in barov ima v večernih urah omejitev 18
let. Glede na to, da so bili naši gostitelji še mlajši od nas je
bilo še težje priti v kakšen disco, tako da smo se selili iz
bara v bar in niso doživeli t.i. nizozemske zabave.
|
7. DAN - sobota
Zadnji dan pa ni bil všeč prav nikomur. Že navsezgodaj zjutraj
smo vstali in se neradi začeli poslavljati od družin. Hitro smo
si izmenjali naslove in se vsi neradi poslovili od domačih.
Seveda smo doživeli tudi nekaj neprijetnih trenutkov, ampak na
koncu smo se vsi s solzami v očeh poslovili od naših nizozemskih
prijateljev. Čakala nas je samo še dvourna pot na letališče. Na
letališču pa smo ugotovili, da smo malce prezgodnji. Do našega
vkrcavanja sta bili še dve uri. Uživali smo v kavi in vroči
čokoladi iz Starbucks-a, nato pa se nas je kar 24 potnikov
odpeljalo proti Ljubljani. Vsem nam je bilo zelo žal, ker so je
naš enotedenski izlet v okviru projekta Comenius zaključil in vsi
upamo, da nas bo v prihodnje čakal še kakšen izlet. =)
|
|
|