Obisk Nizozemcev

V okviru Comeniusovega projekta Amazing Europe se je naša šola dogovorila za mednarodno izmenjavo dijakov z nizozemsko šolo WellantCollege, ki deluje v mestu Gorinchem. Skupina dijakov, ki lahko sodelujejo pri izmenjavi, sicer ni velika, pa smo vseeno spoznali veliko novih prijateljev.

V njihovi družbi nam nikoli ni bilo dolgčas. Veliko smo klepetali in si izmenjali marsikatere izkušnje. Pogovarjali smo se o navadah mladostnikov, o velikih nizozemskih mestih, o šoli in o tem kaj želimo postati v prihodnosti ter še o marsičem. Tudi, ko smo se po internetu pogovarjala z eno izmed dijakinj njihove šole, je svojo državo predstavila kot deželo, kjer je marsikaj legalno in sami menijo, da njihovo državo takšna dejstva postavljajo v slabo luč. Ob večerih smo se včasih zbrali in skupaj večerjali ali pa smo večer preživeli doma in se spočili za naslednji dan. Teden, ki so ga nizozemski dijaki preživeli v Sloveniji, smo izkoristili za spoznavanje in za zabavo.

1. dan, 1. 2. 2009

Slovenijo so Nizozemci obiskali 1. februarja in pri nas ostali en teden. Na njihovo srečo (ali pa nesrečo) je prav tisti teden Slovenijo zajel snežni metež. Dijaki, ki še nikoli niso videli toliko snega, so pri nas lahko doživeli sicer hladno, a lepo in zabavno snežno idilo. Na letališče Jožeta Pučnika so prileteli v nedeljo zvečer, štirje dijaki, tri dekleta Lois, Sanne in Kitty ter fant Rik, so kmalu dobili prevoz do gostiteljskih družin, profesorici, ki sta jih spremljali, pa do manjšega hotela v Kranju. Doma smo jim postregli z večerjo in navezali prve stike z njimi. Obetal se nam je čudovit teden.

2. dan, 2. 2. 2009

V ponedeljek smo se zbrali v naši šoli v Kranju. S pomočjo računalniških predstavitev smo izvedeli nekaj več informacij in zanimivosti o Nizozemski, njihovem mestu in šoli. Tudi mi smo jim predstavili našo državo in šolo. Spoznali smo se še z ostalimi dijaki in profesorji, ki so nas prišli obiskat. Sledil je obisk pri županu občine Kranj. Na občini so nam pripravili prijazen sprejem in nam predvajali film o Kranju in njegovi okolici. Kosilo smo imeli v šoli. Popoldne smo dijaki našim gostom razkazali še staro mestno jedro Kranja in skupaj smo nakupovali v centru Qulandija.

3. dan, 3. 2. 2009

Torkovo dopoldne smo preživeli na Biotehniški šoli v Strahinju. Za obisk le te, smo se odločili, ker ima šola, s katere prihajajo naši gostje, podobno usmeritev. Bili smo prav lepo pogoščeni. Skupaj smo spekli okusne mlačne štručke in pica kruhke, ter dekorativno zavili vsak svojo trobentico. Ob koncu obiska smo se posladkali z dobrotami lastne izdelave, trobentice pa smo lahko odnesli domov. Popoldne smo si skupaj z našimi gimnazijci ogledali film Avstralija v Planetu Tuš v Kranju. Po koncu filma pa smo se pomerili še v bowlingu  (hm…kakšen je bil rezultat pa res ne vem, saj je bila tekma le prijateljska).

4. dan, 4. 2. 2009

V sredo smo se skupaj odpravili z gondolo na Vogel. Večina gostov je tako prvič v življenju obiskala smučišče. Seveda brez zimske zabave in kepanja ni šlo in spustili smo otroško radost iz nas. Na poti domov smo se ustavili še na Bledu. Jezera z otokom, zaradi megle, žal nismo mogli pokazati, smo pa zato naše goste posladkali z okusnimi, tradicionalnimi kremnimi rezinami. Za večerjo pa smo si privoščili pico.

5. dan, 5. 2. 2009

Četrtkovo dopoldne smo preživeli v šoli in delali za projekt, popoldne pa smo se z vlakom odpeljali v Ljubljano. Sprehodili smo se po starem mestnem jedru, si ogledali Prešernov spomenik, Tromostovje in tržnico, ter se povzpeli na Ljubljanski grad. Za nameček je posijalo sonce in razgled na našo prestolnico je bil čudovit. Z mestnim avtobusom smo se zapeljali do City-parka in gostom prepustili, da so si nakupili nekaj spominkov in daril iz Slovenije. Zvečer smo se z vlakom vrnili v Kranj.

6. dan, 6. 2. 2009

V petek smo naše goste prepustili profesorju, ki jih je popeljal v Postojnsko jamo in na slovensko obalo. Ogledali so si staro mesto Piran. Po pripovedovanju so na izletu zelo uživali, saj še nikoli niso bili v kraški jami. Petkov večer smo skupaj preživeli v Kranju.

7. dan, 7. 2. 2009

Minil je naš prvi skupni teden in morali smo se posloviti. V soboto zjutraj smo naše, tedaj že zelo dobre prijatelje, pospremili na letališče. Poslovili smo se z mislimi, da se kmalu spet vidimo, drugi teden v marcu, namreč mi odpotujemo na Nizozemsko. Verjamem, da bomo takrat doživeli še en nepozaben teden našega dijaškega življenja.