V letu 2009 se Pomladni dan pridružuje Evropskemu letu ustvarjalnosti in inovacij v želji, da bi čim več šol okusilo ustvarjalnost in inovacije evropskih dimenzij.
Dogodek Pomladni dan v Evropi ima vsako šolsko leto različne teme.
Leto 2009 je Evropsko leto ustvarjalnosti in inovacij (ELUI). Pomladni dan v Evropi ponuja tudi številne priložnosti za pogovorne o ustvarjalnosti in inovacijah na spletu in drugod, ravno v letu, ko se bodo evropski državljani ponovno podali na volitve v Evropski parlament.

Kratkoročne priložnosti, ki jih ponuja, so:
  • vključevanje učne snovi, ki se nanaša na evropske ustanove, evropsko politiko in najnovejše dogodke v EU, v učne načrte;
  • uporaba IKT za komunikacijo v resničnih situacijah in uporaba različnih učnih okolij;
  • obisk znane osebnosti, ki se z učenci pogovori o zadevah, povezanih z vodilno temo leta 2009, torej z ustvarjalnostjo in inovacijami;
  • pogovori z vrstniki iz vse Evrope preko katerih si izmenjajo informacije in bolje spoznajo različne kulture;
  • sodelovanje pri spletnih dejavnostih, ki so lahko dopolnilo k učnim uram, posvečenim Evropi, ustvarjalnosti in inovacijam;
  • postanite člani evropske skupnosti šol, ki delajo na skupnih učnih projektih;
  • s kolegi iz drugih evropskih držav izmenjajte ideje in dobite navdih za nadaljnje delo;
  • potrdilo o sodelovanju, podpisano s strani najvišjih nosilcev odločanja v EU.
Dolgoročne koristi:
  • širjenje učenčevih obzorij, in sicer z lokalnega in nacionalnega nivoja na evropski nivo gledanja na različna aktualna vprašanja;
  • krepitev učnega procesa preko usvajanja in razvijanja komunikacijskih in razpravljalnih veščin;
  • spodbujanje učencev k izražanju svojih idej, skrbi, predlogov in rešitev za reševanje aktualnih problemov;
  • promocija sodelovanja in aktivnega državljanstva;
  • vzpostavljanje stikov s pomembnimi evropskimi, državnimi in lokalnimi osebnostmi;
  • članstvo v evropski družini šol, ki si prizadevajo doseči skupne cilje in sodelujejo pri skupnih dejavnostih;
  • motiviranje in spodbujanje učencev, da se učijo tujih jezikov, ki jih uporabljajo pri dejanski komunikaciji;
  • ozaveščanje učencev o vplivu, ki ga imajo evropske odločitve, na naš vsakdan;
  • zagotavljanje prepoznavnosti in uveljavljenosti dejavnosti šole v evropskem prostoru;
  • krepitev evropske identitete preko krepitve nacionalne identitete.